logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us
Suivez nous Sophia, réseau belge des études de genre

+32 (0)2 229 38 69

Rue du Méridien 10, 1210 Bruxelles

Actualités

Coördinator diversiteit en gender (UGent)

Beschrijving

Voor het kabinet van de vice-rector zijn wij op zoek naar een voltijds Coördinator diversiteit en gender. Deze functie behoort tot de functieklasse A+, die de graden 9 t.e.m. 11 en de salarisschalen 9.1 t.e.m. 11 behelst.

 

Jouw opdracht

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het uitwerken van specifieke beleidsinitiatieven met betrekking tot diversiteit en gender en voer je het goedgekeurde diversiteitsactieplan van de UGent inhoudelijk en financieel op. Je rapporteert hierover naar de (voorzitter van de) werkgroep Diversiteit en gender, de facultaire diversiteitsteams en de centrale directies. Verder staat je in voor de interne en externe zichtbaarheid van diversiteit en gender vanuit een kruispuntperspectief, over de grenzen van faculteiten en directies heen. Je overlegt met de betrokken directeurs, afdelingshoofden en centrale en facultaire diversiteitsmedewerkers om de beleidsvoorbereiding en -uitvoering op het vlak van diversiteit en gender inhoudelijk af te stemmen en de concrete implementatie vast te leggen. Tevens fungeer je als aanspreekpunt voor diversiteit en gender binnen de UGent, voor internen en externen. In deze functie rapporteer je aan de vice-rector.

 

Je functie omvat volgende taken:

  • Je staat in voor de uitvoering van het diversiteitsactieplan van de UGent, alsook voor de uitwerking van specifieke beleidsdossiers;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opvolgen van (inter)nationale en Europese diversiteits- en genderbeleidsinitiatieven en de vertaling ervan naar de UGent-context;
  • Je bouwt een laagdrempelig expertisecentrum/onderzoeksplatform op rond diversiteit en gender binnen de UGent, waarbij je fungeert als eerste aanspreekpunt voor internen en externen;
  • Je geeft trainingen, lezingen en presentaties over diversiteit en gender in binnen- en buitenland;
  • Je staat in voor de coördinatie van de algemene beeldvorming en specifieke campagnes m.b.t. diversiteit en gender aan de UGent;
  • Je vertegenwoordigt de UGent in externe raden, commissies en werkgroepen met betrekking tot diversiteit en gender, o.a. op VLIR-niveau.

 

Jouw profiel

Kennis en ervaring

  • Je hebt relevante ervaring met de diversiteits- en genderproblematiek in een leer- en werkcontext;
  • Ervaring hebben met het presenteren en toelichten van beleidsadviezen en complexe dossiers voor een academisch publiek strekt tot aanbeveling;
  • Specifieke kennis en/of ervaring in een academische context is een pluspunt;
  • Je beschikt over een zeer goede kennis van het Nederlands en het Engels. Meertaligheid strekt tot aanbeveling;
  • Je beschikt over een goede kennis van hedendaagse informatica- en communicatiemiddelen.

 

Vaardigheden en attitudes

  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, je bent een netwerker en je weet te overtuigen;
  • Je bent in staat een visie te ontwikkelen en beslissingen te nemen;
  • Je beschikt over goede plannings- en organisatorische vaardigheden, je werkt efficiënt en je bent gedreven;
  • Je hebt zin voor initiatief en je werkt resultaatgericht;
  • Je bent teamgericht ingesteld;
  • Je bent flexibel ingesteld op het vlak van taken en werkomstandigheden en je bent stressbestendig;
  • Je beschikt over verantwoordelijkheidszin en je bent discreet, tactvol en diplomatisch;
  • Je hebt een professionele en klantgerichte instelling.

 

Toelatingsvoorwaarden

  • Je bent in het bezit van een diploma van master (of daarmee gelijkgesteld diploma) en je kan een kopie voorzien van je diploma op het moment van je kandidatuurstelling (inclusief een NARIC-gelijkwaardigheidsattest voor diploma’s behaald buiten de Europese Unie)
  • Je bezorgt ons tijdig (vóór de uiterste inschrijvingsdatum) alle gevraagde documenten

Aan de toelatingsvoorwaarden moet voldaan worden op de uiterste inschrijvingsdatum.

 

Ons aanbod

Je wordt tewerkgesteld in een statutaire functie (vaste benoeming na 6 maanden stage en mits positieve evaluatie) in functieklasse A+ met een verloning volgens salarisschalen 9.1 t.e.m. 11 afhankelijk van de relevante ervaring.

Wedde aan 100 % : min. € 26.217,53 – max. € 49.565,02 ; geïndexeerde brutomaandwedde (aan 170,69%) : min. € 3.729,23 – max. € 7.050,21.

We bieden een boeiende job met een aantrekkelijke loopbaan, 35 dagen vakantieverlof aangevuld met jaarlijks vastgelegde brugdagen, een fietsvergoeding, terugbetaling van je abonnement openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, een hospitalisatieverzekering, ecocheques en een ruim vormings- en opleidingsaanbod. Een volledig overzicht van onze personeelsvoordelen kan je vinden op onze website: http://www.ugent.be/nl/vacatures/personeelsvoordelen.htm

 

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit een dossierselectie, een eliminerend geschiktheidsonderzoek en een eindselectie. Je wordt bij elke stap in het selectieproces op de hoogte gehouden van je kandidatuur.

We vinden het belangrijk dat elke persoon in de beste omstandigheden kan deelnemen aan de selectieproeven. Heb je een beperking? Geef ons vooraf een seintje via 09 264 34 36 zodat we redelijke aanpassingen kunnen voorzien.

Voor meer informatie omtrent deze selectieprocedure kan je contact opnemen met de afdeling Werving en Selectie op het nummer 09 264 34 36. Voor meer informatie in verband met de functie-inhoud kan je contact opnemen met het kabinet van de vice-rector op het nummer 09 264 30 14.

 

Interesse?

Bezorg ons uiterlijk op maandag 17 februari 2020 om 23.59 uur de volgende documenten:

  • Je cv
  • Je motivatiebrief
  • Een kopie van je hoogst behaalde diploma relevant voor deze functie. Heb je dit als huidige UGent-medewerker eerder ingediend, dan hoef je dit niet opnieuw te doen.
  • Indien je je diploma buiten de Europese Unie behaald hebt: een gelijkwaardigheidsattest van NARIC (www.naric.be)